www.Horgaszat.Com - Pontyhorgász-magazin - Online

Július közepén hazánk határát átlépve egy 48 órás horgászatra látogattam el a vadregényes, nádassal körülvett szlovákiai vízre. A hely nem volt teljesen ismeretlen számomra, hisz korábban már horgásztam itt, egy igen sikeres túrát zárva. Még akkor megfogadtam, hogy amint lehet, mindenképpen visszatérek…

FacebookTwitterGoogle bookmark

A hosszú tél után már alig vártam, hogy újra kint lehessek a természetben, és ebben az évben első alkalommal, végre üldözőbe vehessem szeretett víztározóm pontyait. A tervezett túrámra a CC Moore cég új bojli családjával a Pacific Tuna-ával vágtam neki. A korábbi években kiváló eredményekkel használtam itt kora tavasszal a fűszeres-halas jellegű bojlikat, így nagyon bíztam, hogy nem maradok kapás nélkül. Az egy hetes horgászat időpontja április elsejére, a tavasz első felmelegedésére esett.

A tavalyi évben lehetőségem nyílt egy országosan még kevésbé ismert vízterületre ellátogatni, amelyet azonnal a szívembe zártam. Bár időhiányom miatt mindössze csak egy napkeltétől-napnyugtáig tartó horgászatra volt időm, ezért elhatároztam, hogy amint lehet, visszatérek egy hosszabb kalandra.

FacebookTwitterGoogle bookmark

A Pontycentrum újdonsült csapattagja számára jól indult a szezon, hisz Horváth Krisztiánnak az idei első Gyékényesi horgászatán gyönyörű pontyokat sikerült fognia. A néhány napos túrájáról így mesél…

A tavalyi év őszén már beszámoltam egy rövid, napkeltétől-napnyugtáig tartó pontyozásról a Környei Horgászegyesület fantasztikus adottságokkal bíró vízterületén. Most alig hat hónap eltelte után ismét lehetőségem nyílt egy kalandra méghozzá nem is akármilyenre...

FacebookTwitterGoogle bookmark

Az idei esztendőben, abban a szerencsés helyzetben volt a Solar Tackle Hungary csapata, hogy horgászaink egy valóban szűznek mondható vízen horgászhattak több alkalommal, ráadásul a tónak több részén is, eltérő időjárási körülmények között.  A Hejőkeresztúti-tavon egyre több pontyhorgász fordul meg, de igazából azon kívül, hogy 2005 óta senki nem horgászhatott a tavon, és hogy a vize kristálytiszta- ez kb. azt jelenti, hogy az átláthatósága 4-5 méter mindenhol- sok információt nem lehetett tudni. Így számunkra is lutri volt, hogy mit találunk ezen a vízen.

Az ősz sok pontyhorgász számára a legjobban várt időszak. Egyrészt a parton sokkal kisebb a zsúfoltság, megkezdődött az iskola, kevesebben járnak el horgászni, a szeszélyes és sokszor már kifejezetten csípős időjárásról nem is beszélve, ami legtöbb esetben egyedül a fanatikus pontyhorgászokat nem rettenti el. És ahogy haladunk egyre beljebb az őszbe sőt a kora télbe, a vízpartok egyre kietlenebbek lesznek, egyre kevesebb rod-pod-ot látni a partokon és stégeken, így nagyobb területeket tudunk feltérképezni és ezután meghorgászni így ezáltal egyre nagyobb esélyünk van arra, hogy igazán szép, és hogy ha szerencsénk van, akkor igazán különleges halakat fogjunk.

FacebookTwitterGoogle bookmark

A tavaszi és nyár eleji horgászatokat a legtöbb esetben a változékony időjárás, a sokszor viharos erejű szelek valamint a még hideg, vagy éppen felmelegedő vizek jellemzik. Arról nem is beszélve, hogy az eltérő típusú vizeken, ugyanezek a hatások másképp hathatnak a halakra.

A nyár hiába ért véget a naptárban az igazán meleg napok, hetek júliussal és augusztussal még nem értek véget. A nyílt, tiszta vizű bánya-tavak ilyenkor a nappali órákban szinte kivétel nélkül haltalanok, és csupán az éjszakai órák, illetve a betörő hidegfront az, ami nagy eséllyel jó fogással kecsegtet. Ilyenkor érdemes felkeresni azokat a vízterületeket, amik gazdagon benőttek hínárral, mert a pontyok előszeretettel használják ezeket természetes búvóhelyként, valamint a sűrű hinarasban könnyen megtalálhatjuk azokat a helyeket ahol a pontyok vonulnak, illetve táplálkoznak.

FacebookTwitterGoogle bookmark

Oswald Viktor barátommal már régóta terveztünk egy közös horgászatot, végül ősszel kerül erre sor. Mindig is ki szerettem volna próbálni, milyen egy holtági horgászat. Mivel Viktornak volt már ebben tapasztalata, így az ő javaslatára a Csongrádi Serházzugi holtágra esett a választás.

Sok pontyhorgász várja az ősz kezdetét, hisz barátataink ekkor vannak a legjobb súlyban, a télre készülve vehemensen táplálkoznak, így ígéretes túrák várhatnak ránk. Szeptember közepén Tomi barátommal a Balatonra készültünk. Kinéztünk az időpontot, elkezdtük a szervezést, de az élet azonban másképp hozta...

FacebookTwitterGoogle bookmark

Majd’ egy évvel ezelőtt számoltam be németországi kalandomról. Akkor négy napot pecáztam a Frankfurt melletti bányatavon, ahová idén, a nyár derekán tértem vissza reményekkel telve – de azt magam sem reméltem, hogy ilyen pontyparádéban lesz részem…

Ezekben a napokban, a festői szépségű Ecsédi Vég-tavon, egy kora őszi horgásztúrán vesz részt a SOLAR Tackle Hungary csapatának egyik fele, még a többiek a Maconkai-víztározón, egy versenyen próbálnak helytállni.

FacebookTwitterGoogle bookmark

A lakóhelyem közelében, Környe település központjában található a Környei Horgász Egyesület 26 hektárnyi vízterülete. A tó kiváló adottságainak és a rendkívül gazdag természetes táplálékbőségének köszönhetően az itt élő pontyok igencsak jól érzik magukat, hisz nem ritkák a 15kg feletti fogások sem. Az egyesület természetesen mindent megtesz annak érdekében, hogy ezt a páratlan nagyhal állományt óvja és védje, hisz kizárólag csak az egyesület tagjai horgászhatnak a vízen. Jómagam Hartmann Zoltán vezetőségi tag vendégeként érkeztem egy 12 órás horgászatra. A mostani írásom erről szól...

Bábolna település közelében, Ölbő Pusztán található az Ölbő Tavi Aranyhal Horgászegyesület vízterülete. Erről a valamivel több, mint 12 hektárnyi hasznos vízfelülettel rendelkező tóról az utóbbi időben igencsak kedvező híreket lehetett hallani. Évről évre egyre több nagyobb testű uszonyos kerül horogra. Természetesen az egyesület fiatal és ambiciózus vezetősége az 5 kg feletti pontyok elvitelét már egy jó ideje lekorlátozta. Úgy gondoltam a víz megér egy próbát, ezért első nekifutásra egy 12 órás horgászattal próbálkoztam. Lőrik Marcell egyesületi titkár vendégeként érkeztem.

FacebookTwitterGoogle bookmark

Gábor barátommal elhatároztuk, hogy a nyáron kipróbáljuk magunkat egy kihívásokkal teli vadvízen. Így döntöttünk Pölöske mellett. Érkezésünkkor csendes esőben foglaltuk el horgászhelyeinket- ez az időjárás volt jellemző a további napokra is.

Néhány nappal ezelőtt hirtelen egy drasztikus hidegfront heves viharokkal söpört végig az országon. A forró nyári napoknak vége szakadt, a hőmérséklet pedig több mint 10 fokot csökkent. Sajnos ebben a nyerő időben, már ami a pontyfogást illeti, nem tudtam a vízparton tartózkodni, de a hét utolsó napjára sikerült magam szabaddá tenni egy nappali horgászatra. Azonban a front amilyen gyorsan jött olyan gyorsan távozott is, és hétvégére ismét kezdetét vette a kánikula.