www.Horgaszat.Com - Pontyhorgász-magazin - Online

Mint az átlag horgászok nagy része, sajnos én is kevés olyan szabadidővel rendelkezem, amikor ki tudok szakadni a szürke hétköznapok mókuskerekéből és kedvenc hobbimnak hódolhatok.
A gyorsan jött tavaszt kihasználva, néhány barátommal március 28-tól egy szezonnyitó 48 órás horgászatot terveztünk a Sinkár-tó elején lévő akadóknál található állásokra.

Amikor leértünk, már csak 2 állás közül választhattam. Az egyik a víz alatti fákkal teli 4-es állás, a másik az fás rész kezdetétől kicsit arrébb található 9-es volt. Sokat vívódtam magamban és felváltva nézegettem mindkét helyet, majd úgy döntöttem, hogy mivel mindenki a fás részre tette le a voksát, én megpróbálkozom az ellenkezőjével.

Szezonkezdet a Sinkár-tavon

A tervem az volt, hogy mivel párszor már volt szerencsém ezen a tavon horgászni, megpróbálok némileg szelektálni, hiszen aki volt már itt az tudja, hogy rengeteg a kisebb: 4-7 kilós ponty a vízben. A magos etetést minimálisra csökkentettem, mindössze 2kg tigrismogyorót, 2kg kukoricát, 1kg natúr pelletet és 1kg kendert szórtam a 48 óra alatt, hogy a keszegeket és a kisebb pontyokat ellássam, amíg a nagyobbaknak a magoktól távolabb felkínálom a csalijaimat, néhány szem egész és felezett bojli társaságában.

Az egyik bójámat a parttól távol helyeztem el, a vízből kiálló fasor végével nagyjából egyvonalban, ahol az iszaposabb talaj mellett találtam egy lényegesen keményebb hosszabb részt. Azt gyanítottam, hogy talán ezen a vonalon járhatnak a halak a bokrosba, így a bóját az iszapos rész szélére helyeztem, míg két szerelékemet azon túlhúzva, az etetéstől kb. 8 méterre tettem le a kemény részre. A második bójámat egészen partközelbe helyeztem, egy víz alatti akadóhoz, ahol hirtelen mélyülni kezd a tó.

Általában az egyszerű szerelékek híve vagyok, így az egyik benti és a kinti botomat in-line ólommal, 20 és 22 centis előkével szereltem. A bentit 2 szem összefaragott 18-as Clubmix bojlival csaliztam egy szem Jet Black pop up-pal kikönnyítve, a kintire pedig egy szem 18-as Seafood Takeaway került. A harmadik szintén benti botomra chod-rig került egy szem Ananászos pop up-pal.
Az éjszaka kapás nélkül telt, legalábbis nekem, mert a többieknek meg-megcsippant a jelzőjük és volt, aki sikeresen elejtett egy tavaszi pocakost az átlag súlyúakból. Reggel szomorúan konstatáltam, hogy senki sem ugrasztott ki a hálózsákomból, amikor 8 óra magasságában csak úgy dalolni kezdett az egyik benti botom jelzője! Rövid fárasztás volt, mivel a csónak 2 állással arrébb volt, így volt esélye a halnak akadót találni...ami sajnos meg is történt, így mire fölé értünk már csak az elakadt szereléket találtuk.

A nap hátralévő része ismét eseménytelenül telt. Sötétedés után a többiek etetése beindulni látszott, elkezdték húzni a halakat, de a darabosabb példányok várattak magukra, nem úgy mint 1-2 öngyilkos törpeharcsa és egy bátor szürkeharcsa is!

A második reggelen aztán bekövetkezett az, amit soha sem tapasztaltam még! Szinte óramű pontossággal az első kapásommal egy időben, ismét megszólalt ugyanannak a botomnak a jelzője! Nem akartam újra elkövetni az előző napi hibám, így barátom már jött is a csónakkal és robogtunk a hal fölé, ami szépen komótosan húzott, akárcsak az előző nap elvesztett példány. Amikor először megpillantottuk a csodaszép tövest, csak annyit mondtunk, hogy „Hééékás!!!....ez nem is kicsi!" Kiélveztem a fárasztás minden egyes percét és amikor már biztosak voltunk benne, hogy feladta, megmerítettük és irány a part. Kiérve konstatáltuk, hogy a matracon fekve lényegesebben nagyobbnak tűnik, mint a „bokrosból" fogottak. Mérlegelés után hatalmas volt a boldogságom, hiszem egy csodálatos 14.20 kilós pikkelyest tarthattam a kezemben, amit egy olyan tavon fogtam, ahol ekkorát én még soha ezelőtt!

Hatalmas mosoly váltotta fel az eddigi kételyekkel tűzdelt arcom, hiszen a hely, aminek annyira örültem az elején és a csali végül többszörösen kárpótolt. Tudtam, hogy működnie kell - gondoltam magamban! Sokkal sikeresebbnek éreztem a horgászatot, mintha 2-3db kisebb 4-6 kilós példányt sikerült volna matracra fektetnem, hiszen nagy halat fogni indultam el otthonról és ez sikerült is! Barátaimnak is hatalmas köszönet, hiszen a csónak szinte indulásra készen várt, és mindenki hozzátett egy kis segítséget, hogy megfogjam az idei szezon első pompás halát! Hiába fogtam már ennél nagyobbat is, ez a fantasztikus töves sokkal közelebb került a szívemhez, hiszen egy nem mindennapi halat sikerült fognom egy nem mindennapi vízből egy olyan csalival amivel most találkoztam először. Azt hiszem beváltotta a hozzá fűzött reményeket!

Szezonkezdet a Sinkár-tavon

A Dani által használt csalik megvásárolhatóak:

Seafood Take away 18 mm

ClubMix 18 mm

Pineapple pop-up

Jet Black Pop-Up

Szeretnél hozzászólni?
Kommenteld a cikket Facebook-oldalunkon!

Kommentelheted a Google Plus oldalunkon is!