www.Horgaszat.Com - Pontyhorgász-magazin - Online

Az idei utolsó horgászatot Józsi barátommal a Fehérvárcsurgói-víztározóra terveztük. Nekem még nem volt szerencsém itt horgászni, társam viszont már többször is eredményes volt ezen a rapszodikus, kevés nagytestű halat rejtő csodálatos vízen.

Az indulást november 15.-én szombatra időzítettük. Horgászni ugyan, csak vasárnaptól lehetett, de úgy gondoltuk, hogy a majd’ 350 km hosszú út miatt célszerű egy nappal korábban érkeznünk. Kellő idő állt így rendelkezésünkre, hogy még aznap kiválasszuk a helyet, sátrat állítsunk, és az engedélyeket beszerezzük. Utánunk érkezett még egy kisebb csapat Debrecenből, akik ismerősök, barátok voltak, és nem messze tőlünk foglaltak helyet. A szombat estét beszélgetéssel töltöttük a helyi horgászokkal, valamint a nem messze horgászó, a tározó kiváló ismerőjével, Bundik Zsoltival. Vasárnap reggel két cseh csapat távozott, így miénk lett a pálya. Elmondásuk szerint most nem volt olyan jó, mint az október, amikor is nagyon szép eredmények születtek a tavon. Mi a mélyebb részekre készültünk, hisz november vége fele ez tűnt reálisnak. A víz hőfoka már a 10 C fokot sem érte el.

A valósággá érett álom

A horgászat esős, enyhe déli széllel kezdődött. A tározón csak 250 m-ig engedélyezett a behúzás, amit bójával jelölnek meg. A szeptemberi esőzések miatt a víz még mindig nagyobb volt a megszokottnál. Az egyik botomat ettől a bójától kicsit visszább, az 5,5 m mélybe helyeztem el. A jónak vélt helyet egy tapogató boton lévő ólommal vizsgáltam meg. Az aljzatba az ólom beleragadt, de egy húzásra hirtelen ki is pattant onnan. A másik szerelésem kicsit balra tőlem az 5 méteresbe került a helyére. A víz a parttól folyamatosan mélyült a gát felé és kb. 200 méterre a kezdeti kemény rész után kezdődött az iszap. Ennek a kettőnek a találkozása jó eséllyel kecsegtetett.

Minden a helyén, katonás rendben

A szerelékem a már megszokott volt:

0,35 mm narancssárga Gardner Sure Cast főzsinór,
0,52 mm Mirage Fluorocarbon előtétnek (kb.15méter).
Az ólom belső zsinórvezetésű 142 g-os Gardner Flat Pear Inline volt,”running rigként”(fixből csúszóvá váló) alkalmazva. Ez az ólom formájából adódóan (alul van a súlypontja) tökéletesen és egyből akaszt.
Az előkém 25-30 cm hosszúságú 25 LB Vigilante előkezsinórból kötöttem, sörétólommal súlyozva, a végén Covert Mugga horoggal, 2-es méretben.

A csalijaim mind a két boton 24 mm nagyságú bojlik voltak, az egyiken a fenomenális Odyssey XXX, a másikon az egész évben jól működő saját készítésű fűszeresem. Mindkettőt egy szem süllyedőként alkalmaztam. A szerelékek behúzás után az etetésem a következőként történt: minden kapás vagy frissítés után kb. 50 szem vegyes (18,20,24 mm) felezett bojlit szórtam a bójámtól jobbra, balra valamint elé és mögé is. A csali mellé Pva-zsinórra fűzött egy szem félbe vágott bojli került. Így próbáltam valamelyest szelektálni. Tapasztalataim szerint a lehűlő vízben a kevés, jó minőségű bojli is elegendő lehet, hiszen a pontyok emésztése is jelentősen lassul.

Az első jelentkezőre hétfő reggelig kellett várni, egy 6 kiló körüli potykának tetszett meg az XXX. Az eső továbbra is folyamatosan esett, az idő pedig egyre inkább hűlt. Társam sem ugrált a botok után és ismerőseinknél is csak pár kisebb ponty okozott” riadalmat”. A közelebbi botomat délután elhúzta egy kisebb ponty, de így legalább megnyugodtam, hogy jó helyen vagyok. Hétfő éjjel aztán lassú kapásra emeltem, és mivel jó súlyt éreztem, csónakba pattantam. Remek erőben lévő ponty volt a horog végén, nehezen adta meg magát, de végül szerencsésen partot értem vele. A Reuben Heaton kijelzője 13,50 kg mutatott. Remek csata volt egy szép, hosszúkás tövessel! Mivel a szabályzat nem engedi a letárolást, és a halam is kifáradt eléggé, fotó nélkül útjára engedtem. Néhány óra után az XXX-re még egy 10 kg körüli, szintén hosszúkás töves érkezett.

Szezonzáró Fehérvárcsurgón – 1 hét a kényszerpihenő előtt
Az első kapásokat a gyári XXX hozta meg

A keddi nap eseménytelenül telt, a többiekkel a közös sátorban ücsörögtünk, főzőcskéztünk, beszélgettünk. Éjjel ismét kapás, ágyból ki, csónakba, csizmába be. Erősödő szélben érkezett a hal, és nagyon nem kívánta megmutatni magát. A küzdelem végén a mérleg nyelve 14,50 kg-ot mutatott. Nagyon örültem az újabb halnak, ami ezúttal már fűszeres csalira érkezett. Szerdára megérkezett az időváltozás, erősödő északi széllel, további lehűléssel, de végre száraz idővel. A tomboló elemek miatt nem volt tanácsos vízre menni, így sajnos nem tudtunk frissíteni. Délután megpróbálkoztunk a lehetetlennel, ami elég „raftingos”-ra sikeredett. Ha nehezen is, de végül sikerült. Az éjszaka ezúttal nyugodtan telt, kora reggel azonban két rövid csippanást jelzett az ATT, majd percek után még egyet. Odaballagtam, lassan megemeltem a botot, és jó súlyt éreztem. Erős szélben csónakáztam a hal fölé, amely folyamatosan kérte a spiccemet. A tomboló hullámok a gát felé toltak, a hal sem fáradt nagyon, méterekre sodorta helyemtől. Igazi küzdelem volt a javából! Meríteni is pokoli nehéz volt ebben az időben, de végül minden összejött, és egy szép „kisgömböc” pihent a szákban. Boldogan motoroztam a part felé, Józsi is éppen halat fogott, így sikerült egy közös képet is „lőnünk”. A halam 18,50 kg-os volt, én pedig nagyon boldog! Neki is a fűszeres íz tetszett meg, csakúgy, mint a napközben érkező 10kg körüli duci tövesnek.

Közösen...

Szezonzáró Fehérvárcsurgón – 1 hét a kényszerpihenő előtt
...majd egyedül a "kis gömböccel"

A lassan enyhülő szél láthatóan megmozgatta vizet, mert a szomszédban is megnőtt a kapások száma. A belső bójám viszont mélyen hallgatott. A szél péntek estére teljesen elállt, és ezzel együtt éjjel megjött a fagy. Mivel szombat délelőtt indulni készültünk, ezért kora este már lepihentünk. Napfelkelte után lassú, húzós kapás ébresztett. Végre szép csendes időben csónakázhattam a halra, amely hasonlóan a társaihoz kiváló erőben volt. Hosszú percekig viaskodtunk, míg végül megadta magát. A szép, sötét színű pikkelyes mosolyt csalt az arcomra. Ő is a fűszeres csalit favorizálta. A pontos mérlegelésnél a mutató 16,40 kg-nál állapodott meg.

Méltó befejezés egy szezonzáráshoz

A fotózás után amilyen gyorsan csak lehetett útjára engedtem az utolsó csurgói halamat. Hamar eltelt az egy hét (ahogy horgászatnál sajnos lenni szokott), így lassan csomagoltunk, hiszen újabb pár száz kilométer várt ránk.

Szezonzáró Fehérvárcsurgón – 1 hét a kényszerpihenő előtt
Nem elég a pontyokat megfogni, vissza is kell őket engedni

Azt gondolom, mindenki jól érezte magát, mindenki fogott halat, a tó igazi óriásai most ugyan elkerültek minket, de ez egyáltalán nem probléma. A túra során 11 db halat sikerült fognom, halvesztésem nem volt, a szerelékem most sem hagyott cserben. Az Odyssey XXX ezúttal négy halat adott, a maradék hét hal pedig a fűszerest részesítette előnyben, ebben az évben már nem először. Bátran ajánlom minden kísérletező kedvű társamnak.

Egy korábbi cikkemben már említettem ugyan, de itt a recept ismét:

- 40 dkg Moores CLo
- 1 ml Superspice Blend
- 7 ml Ultra indian Spice
- 8-9 db közepes tojás

A bojli ára kb. 3000 Ft körül van. Horgászat előtt esetleg a Response Spice locsolóval leöntve tovább fokozhatjuk a hatást. A változékony időben, mint amilyen ez a hét is volt, a fűszeres csalikkal remek eredményeket érhetünk el, ebben a lehűlő vízben is megmutatták fogósságukat.

A hatás Response Spice-al fokozható

Nagyon jó emlékekkel búcsúztam el a tározótól, nagyon szép halakkal sikerült találkozni, fájó szívvel intettem búcsút a helynek, de biztos vagyok benne, hogy találkozunk még! Köszönöm Fehérvárcsurgó!

Tisztelettel Czifra Antal és a Pontycentum

Szeretnél hozzászólni?
Kommenteld a cikket Facebook-oldalunkon!

Kommentelheted a Google Plus oldalunkon is!