www.Horgaszat.Com - Pontyhorgász-magazin - Online

Úgy érzem, hogy a Móri Ezerjó tavat nem kell bemutatnom a nagyérdeműnek. Mára a pontyhorgászok körében elterjedt és kedvelt úti cél lett. Személy szerint nekem még nem sikerült eljutnom ide, annak ellenére, hogy lakóhelyemhez is viszonylag közel helyezkedik el. Valahogy kimaradt a szórásból, egészen 2014 novemberéig.

Kedves ismerőseimtől kaptam egy meghívást november közepére. Az invitálás 72 órás horgászatról szólt, a 2-es faházba. Gondoltam, miért ne?! Sikerült úgy alakítanom a dolgokat, hogy eleget tudjak tenni a vendéglátásnak, és mivel ez az évem nagyon nem úgy alakult, ahogy szerettem volna, így belevágtam a felkészülésbe. Elsődleges szempontunk a kikapcsolódás volt, de nyilván ott volt bennem a halfogás vágya is. Fontosnak tartom egy „ismeretlen” víz vallatása előtti információgyűjtést. Miután leszűrtem azokat az adatokat, melyek nekem fontosak lehetnek a következő lépésként a csali kiválasztása volt. Fűszeres-máj illetve fekete ribizlis (édes) bojlikat készítettem erre a bevetésre. A csalikat pár nappal az indulás előtt, kizárólag CC Moore alapanyagokból készítettem el.

A kiruccanásom helyszíne az Ezerjó

A horgászatra fűszeres-májas és édes-feketeribilzlis csalikkal készültem

Évek óta megbízható, kiváló minőségű alapanyagokat használok a bojli készítéshez

A tóparton úgy döntöttem, hogy kezdetben előveszem a dobálós felszerelést. A szerelékekről annyit, hogy én az egyszerűség híve vagyok. Az egy arasznyi Gardner Heavy Trickster előkezsinórra egy 6-os méretű Gardner Covert Continental Mugga pontyozó horgot kötöttem egy egyszerű csomómentes kötéssel.

Soha nem bonyolítom túl

Az egyik botomat a szigettől jobbra, maximum 5 méterre jutattam be, míg a másikat körülbelül fél távra hajítottam be. Mindkét készségen saját csali figyelt a horog alatt némi stick-mixel párosítva. Nem jött az eredmény. Két órán belül kétszer frissítettem, majd kapás hiányában, csónakba szálltam, fogtam a tapogató rudamat és elindultam feltérképezni az általam horgászott részt. Fél távon találtam is egy elég kemény sávot, melyet bójával meg is jelöltem. A másik helyet pedig a sziget jobb oldalán jelöltem ki. Itt is elég kemény pályát tapogattam ki. A pontokat szűk körben (kb. 2m2) etettem meg maximum fél kg vegyes felezett illetve egész bojlikkal. Mire minden a helyére került beesteledett. Az éjszaka folyamán 6 darab pontyot szákoltam 3 és 6 kg között, melyek a távolabbi etetésről jöttek. Másnapra légnyomás stabil értéket vett fel. A kapások elmaradtak. Napközben a közeli etetésemet a frissítés alkalmával pelletes mixel szórtam meg. Fél óra sem telt el és máris kapás. 2 kárászt és egy keszeget fogtam 1 óra alatt róla. A pelletes etetést abbahagytam, csak és kizárólag a fűszeres-májas golyót szórtam, de azt is mértékkel (30-40 szem). A haltalan időszak stresszét estére sikerült oldanunk némi segítséggel, majd próbáltunk nyugovóra térni. Éjjel 2 körül, természetesen a legmélyebb álomból riadva értesültem a kapásról. Összeszedem magam, kirohanok, majd a közeli botomon 15 perces fárasztás után egy 10,10 kg-os pontyot mérlegelhettem. Reggelig még egy 11-es tövest sikerült a merítőbe terelni. A légnyomás az éjszaka folyamán emelkedésbe kezdett. Nappal viszont megint stagnált. Nem is változtattam semmin, pedig a kapások száma nulla volt. Az utolsó éjszakára is a fűszeres golyókat raktam be. Esti filmnézésünket egy komótos hal szakította félbe. A fél távon elhelyezett csalira csábult el. A parthoz elég hamar közel engedte magát, viszont ott már elég erőteljes ellenállásba kezdett. Az akció végül sikerrel zárult. Egy egészséges pikkelyest sikerült legyőznöm, aki a mérlegelésnél okozta a legnagyobb meglepetést. 19 kg-osnak bizonyult az ellenfelem, aki szintén visszanyerte szabadságát.

A fűszeres-májas ismét meghozta a sikert számomra

A nagy ő

A horgászat hátralévő ideje sajnos eseménytelenül telt, a pontyok nem úgy táplálkoztak, ahogy szerettem volna, de így is boldog voltam, mert az Ezerjó megajándékozott egy csodálatos pikkelyes tövessel, amire nagyon büszke vagyok.

Tisztelettel Kovács Szilveszter és a Pontycentrum

Szeretnél hozzászólni?
Kommenteld a cikket Facebook-oldalunkon!

Kommentelheted a Google Plus oldalunkon is!