www.Horgaszat.Com - Pontyhorgász-magazin - Online

Gábor barátommal elhatároztuk, hogy a nyáron kipróbáljuk magunkat egy kihívásokkal teli vadvízen. Így döntöttünk Pölöske mellett. Érkezésünkkor csendes esőben foglaltuk el horgászhelyeinket- ez az időjárás volt jellemző a további napokra is.

Kihívásokkal teli három nap Pölöskén

Nem is késlekedtünk sokat, csónakba szálltunk és elkezdtük feltérképezni a vizet ami tele volt akadókkal, fákkal, bokrokkal és óriási törésekkel. Ekkor már sejtettük, hogy nem lesz könnyű dolgunk. A terepszemle után a partra érve felcsaliztunk és ismét csónakba szállva bevittük és elhelyeztük végszerelékjeinket a kiválasztott helyekre.
Az eső 1,5-2 óra elteltével alábbhagyott és a csendet az egyik jelzőm hangja törte meg. A bothoz siettem, felemeltem azt és éreztem, hogy itt nincs mese- csónakba kell szállnunk és el kell indulnunk befele. Gábor ekkor a segítségemre sietett, elindultunk majd kb. 50 méter után a csónak irányába tartott a hal, ezért úgy éreztem, hogy ami a horgomra akadt nem lesz több néhány kilogrammosnál.

Ám 10 méterre tőlünk egyszer csak megállt és elkezdődött a küzdelem, ami kb. 25 percig tarthatott majd végre megmutatta magát, ekkor tudatosult bennünk, hogy nem kis hallal van dolgunk így merítés után azonnal a partra igyekeztünk, ahol aztán a mérlegelést követően nem hittem a szememnek, ugyanis a mérleg 20,7 kg-ot mutatott e gyönyörű tükrös alatt.

Kihívásokkal teli három nap Pölöskén

Ezzel felállítottam egyéni pontyrekordomat, amit egy szem 20 mm-es süllyedő PELZER PROTON RRP-nek köszönhetek.

Megköszöntem a küzdelmet e gyönyörű halnak és útjára engedtem.

Délután a felhők ismét tornyosultak felettünk, ám az eső zaját leszámítva csendes volt a nap hátralévő része és az éjszaka is.

x

Közel 24 óra elteltével volt a következő kapásom, aminek az eredménye egy csodás 15,1 kg-os pikkelyes, amit szintén egy szem 20mm-es süllyedő PELZER PROTONNAL csaltam horogra.

Kihívásokkal teli három nap Pölöskén

Az idő ezután sem kegyelmezett nekünk, az eső mellett a szél is viharosság fokozódott, ami még jobban megnehezítette a dolgunkat, mert a következő hal igyekezetünk ellenére egy víz alatti akadóba menedékre talált és elvesztettük.

Összességében nem bántam, hogy ilyen változatos időjárásban volt részünk, hiszen az itt eltöltött három nap két igazi vadvízi ponttyal is megajándékozott.

Pajor Balázs

Szeretnél hozzászólni?
Kommenteld a cikket Facebook-oldalunkon!

Posted by Horgászat - www.horgaszat.com on 2015. augusztus 15.

Kommentelheted a Google Plus oldalunkon is!