www.Horgaszat.Com - Pontyhorgász-magazin - Online

Ezt a napot már régóta vártam. Tavaly is ugyan ebben az időben voltunk csapat társammal Tamással pár napot horgászni. Azért is emlékezetes, mivel szeptember az indián nyár lévén esténként az, erdők mezők királyai a szarvas bikák jelzik hangos bőgésükkel jelenlétüket, és ezt hallgatva végre sikerült kipróbálni a Miháldi tavon egy olyan termék családot, ami számomra, még kb. egy éve teljesen ismeretlen volt.

Indián nyár
Karel Nikl bojli, és pellet csomag ami nagy sikert aratott a Miháldi tavon

Az utolsó horgászatom óta kb. egy hónap telt el, de már akkor elhatároztuk Tamással, hogy kipróbáljunk egy új terméket. Én személy szerint a Karel Nikl termékeit javasoltam. Az év elején egy horgász vadász TV adón láttam Karel Nikl egy filmjét, és nagyon megfogott, hogy a szószórós értelemben nem egy saját magától elszállt profi horgászt láttam, hanem egy olyan horgászt aki nem feledte el, azt, hogy hol kezdte. Elmesélve Tamásnak élményemet, majd a neten ő is utána járva szembesült azzal, hogy valóban egy olyan horgász termékeivel állunk szemben aki hosszú évek tapasztalatit ötvözve hozta létre ezeket a termékeket. Szeptember elején meg is rendeltem a kis csomagot, ami elég hamar meg is érkezett hozzám. Nagy kíváncsisággal nyitottam ki a csomagot, és szimatolgattam meg a dobozokban, és a zacskóban rejlő csalikat, ami nagyon erőteljes szagot árasztottak. Már ekkor sejtettem, hogy jó választás volt a Karel Nikl által forgalmazott Nocni Mura bojli, dip, valamint a pellet, valamint a 3XL pellet. A horgászat napja hamar eljött, és Tamással három napra ki is táboroztunk a kedvenc tavunkra a Miháldi tóra, ami Nagykanizsától kb. 15 km-e található. A tóról annyit kel tudni, hogy egy 6.5 ha víztározó, ami egy erdő közepén található. Medre változatos, a leg kisseb pontja 1 méteres, a leg mélyebb pontja pedig 2 méteres. A gátnál ahol mi táboroztunk le a parttól kb. 10 méterig iszapos, majd a régi patak meder található. A tóról tudni kell, hogy a hal állománya legfőbb kép a ponty, és az amur, de a fehér hal állománya is eléggé nagy. A tóban elég sok 5-15 kg ponty található, amik eléggé jó erőben vannak, és nagyon élvezetes a fárasztásuk

Indián nyárFordított kombináció, egy kis szivaccsal ami így furcsán néz ki, de bejött

Gyors pakolás után végre elkezdhettük a csalik felfűzését, ami nálunk azt jelenti , hogy kombinálunk, és be avatatlan szemnek csak a csalizás kuszasága amit én és a Tamás csinálunk. Ilyenkor mindig azt szoktam mondani, hogy ez a védjegyünk, ami mindig beválik. Észre vettük, hogy a pontyok, és az amurok a szabvány csalizási módszereket felismerik, és nem veszik fel olyan könnyen. Sokszor van az, hogy sokan mondják, hogy nem eszik a hal, nem érdemes kimenni. Erre én csak azt szoktam mondani, hogy eszik az, de nem mindegy, hogy mit és hogyan tálalsz elé. Mi ilyenkor kombinálni szoktunk, valamint sakktáblázni szoktunk, ami annyit takar, hogy 2 óránként máshova dobáljuk a csalit, vagyis csúnyán mondva kukázzuk a halat. Most is bele nyúltunk a front betörésbe, ami nagyon érezhető volt a halak kapókedvén.

Indián nyár
Pellet kombináció 1 szem Nocni Mura valamint 1 szem halibut pellet, amit hagytam kb. 1 órát ázni a Nocni Mura dip-be

A bedobás utáni csend élet

A bedobás pillanata ami még a kedvenceim közé tartozik, mivel miután bedobtam, jön az izgalom, és a várás, hogy mikor csipog a jelző. A bedobás után nem kellett sokat várni, mivel a jobb oldali botom orsójáról hírtelen rántás után a dobról csak szaladt a zsinór. Az ember szíve ilyenkor majd ki esik a helyéről, ami nagyon jó érzés. Kemény fárasztás vette kezdetét, mivel a hal a gát irányába indult meg, ami köztudott tele van akadóval. Nagy nehezen sikerült az akadótól eltérítenem, és kb. 15 perc fárasztás után sikeresen, és épségben a szákban tudtam a gyönyörű pontyot. Gyors mérés , és fotó, és mehetett vissza az éltető vízbe. A szép 11 kg-s potyka a pellet, bojli kombinációra érkezett, ami még most is árasztotta az erős szagot.

11 kg-s szépség

Párszor már meg akasztották

Kíméletes vissza engedés

Remélem még találkozunk

Sokat nem kellett várni a következő kapásokra, mivel sorban jöttek, a tavalyi és az idei telepítésű 2 -5 kg potykák. Így sokat nem tudtunk unatkozni, de be kell vallanom őszintén, szeretem a pici potykákat is, mivel elő szeretettel féderezem. Tamás pedig úszós finom szerelékkel vadássza a vízi világot.

Egy szép 4 kg-s a sokaságból, ami az akadóból lett kivezetve.]

Tábori csendélet.]

A pelleteket egy éles késsel több darabra lehet vágni, mai nagyon bejött a pontyoknak.]

Darabolt 3XL pellet PVA zsinóron, valamint a horog alatt 3XL amire Nocni Mura bojlit megfaragva helyeztünk

Indián nyár
Darabolt pellet került a hajszál előkére is ami Tamásnak a későbbiekben meghozta az igazit.]

Darabolt pellet készen

Bedobásra várva

Bedobás pillanata

Csendélet

Kapásra várva

Az órák csak teltek, és lassan be esteledett. Az éjszaka hamar eljött, mivel eléggé le rövidültek a nappalok. Az éjszaka csendesen zajlott, kivéve a közelben hangoskodó szarvasok, akik reggelig hangoskodtak, és néha a frászt hozva ránk. A reggel is hamar eljött, mivel a fűtést bekapcsolva a sátorban már elviselhetőbb lett az esti hideg. Reggel kb. 7 óra körül Tamás jelzője csipogni kezdett, és a swingerét lassan leengedve a zsinórja ernyedni kezdett. Bevágás után bebizonyosodott, hogy egy igazi torpedó lehet a horog végén. Ezt igazolta a hirtelen meg ugrás és, jellegzetes amur szokás szerint a part irányába indult el. Tamás alig győzte a zsinórt visszatekerni, majd a partról kb. 1.5 méterre megindult az amur, de sikertelenül, mivel én már a vízben állva vártam, majd sikeresen meg is szákoltam.

7.5 kg amur, ami a szeletelt 3XL pelletre jött

A nap nagy része csendesen zajlott, mivel nagyon érezhető volt a front betörés. Késő délután a horogra sikerült csalnom egy 7 kg-s pikkelyest, ami a 3XL pellet, és a Nocni Mura bojli kombinációra érkezett.

Szép 7 kg-s pikkelyes

Indián nyár
Szűzies száj, ami azt jelenti, hogy én vagyok az első aki kifogta

Front betörés, vihar előtti csend

Már nagyon vártuk a hideg front betörést

Az éjszaka ismételtem hamar eljött, de hajnali 2 óra körül hangos csipogásra lettünk figyelmesek. tamás bal botján volt a kapás amint Nocni Mura bojli volt felkínálva. Nagy harc kezdődött, mivel, Tamás még nem volt a helyzet magaslatán, mivel eléggé front érzékeny, és végre sikerült aludnia kicsit és a legszebb álmából ébredt. De a végén biztonságban a szákba került a ponty, majd a mérlegelés és a fotózás után visszakerült a lét elemét adó vízbe.

Tomi 13 kg-s tükör pontya

Reggeli csomagolás

A hátra lévő éjszaka hamar elment, mivel kapás nem volt, és végre pihenhettünk kicsit. A reggel hamar ránk virradt, és lassan el kezdhettünk csomagolni, amit nagyon nem szeretek. De elmondhatjuk, hogy egy élményekben gazdag három napot adott nekünk a Karel Nikl az általa kifejlesztett termékekkel. Nehéz szívvel hagytuk el a tó területét, mivel leg közelebb jövőre kora tavasszal jövünk ismét 3-4 napra ide. De most miután elrakom a nagy pontyos felszerelésemet pihenőre, a horgászat nem szünetel. Hidegebb időben előveszem a féder felszerelésemet, és finom szerelékkel veszem üldözőbe a vízi világot. Szeressétek, és óvjátok a természetet.