www.Horgaszat.Com - Pontyhorgász-magazin - Online

A hajógyár tervező részlege megszűnt,ezzel a munkám is véget ért. Ezt egy többnapos pecával szerettem volna lezárni de mivel jogosítványom még nincs, ezért az egyik barátomhoz fordultam segítségért. Vele csak egy 48 órás, hétvégi horgászatra készültünk fel, amit az időjárás előrejelzés megtekintésével kezdtünk. 40 °C feletti hőmérsékletek. Közel 30 °C-os víz. Ezek voltak a tények, melyekkel szembe kellett néznünk. Tudtuk jól, hogy pikkelyes barátainkat ilyen körülmények között kapásra csábítani nem lesz egyszerű feladat.

A szerelékeim előkészítésére már nem jutott időm, így az oda vezető úton csak fejben állítottam össze.

„48 óra nem túl sok idő + a kánikula hozzá"-Esélylatolatás közben úgy döntöttem, hogy a keményre kiszárított bojlikat inkább otthon hagyom és a táskámat megtömtem friss gyári Kill Krill Attrakt golyókkal.

Még otthon dobozba raktam néhány marék Krillt, leöntöttem Kill Krill Boosterrel, a dobozt bezártam és hagytam hogy ebben álljon a nagy napig.

Horvátország helyett…

Természetesen nem hagytam otthon az idei favoritomat sem ami nem mást mint a OCEAN SECRET Salmon&Peach. A barackos csodát is hasonló módon készítettem elő mint a Krillt. Idén már sok szép halamat köszönhetem ennek a csalinak. Igaz, hogy még itt, ilyen nehéz körülmények között nem próbáltam, de egy percig sem kételkedtem fogósságában.

Péntek kora délelődtt már vízparton álltunk. A tó legmélyebb része hála az égnek szabad volt, így nagyon gyorsan le is foglaltam. Az egyik botomat egy kisebb sziget letörő oldalára, a másikat pedig az eredeti meder homokos talajára raktam le. Ahh, végre „itthon"! Mikor leültem vettem észre egy lányt a túlparton.

„A barátnőm látogatott meg".Mikor öntöttem neki egy hideg üdítőt abban a másodpercben megszólalt a kapásjelzőm és a pohár teljes tartalma a ruháján landolt. Mire némileg kitisztította a foltot, a hal is a matracra került. Amikor meglátta, hogy mekkora pontyot fogtam, dühe elszállt és együtt örültünk a gyönyörű fogásnak. „Meghozta a szerencsémet". Kezdetnek nem is olyan rossz. A mérleg nyelve kereken 14 kg-nál állt meg.

Horvátország helyett…

„Egy gyors fotózás és engedjük haza" mondtam. Biztos, hogy az orra elé dobtam, mivel a kapás nem váratott magára 15 percnél többet. A pontyot két szem 18 mm-es oldódó Kill Krill Attract bojlival sikerült becsapnom.

Az etetésem csak 4 szem előző nap elkészített, boosterezett Kill Krill Atrakt bojli volt, amiket a Kryston Meltex PVA szalagjára fűztem. Az előkém egy Longshank Nailer ATS 6-os méretű horogból állt,amit a Korda IQ The Intelligent Hooklink 20 librás flourcarbonjára kötöttem,és hajszáelőkeként a Korda Super Natural előkezsinórját használtam.

Ez az előkezsinór lágysága miatt tökéletesen alkalmas combi-rig készítésére vagy, egyszerű hajszálelőke elkészítésére.

A pontyok „fürdése" segített az elalvásban.

Horvátország helyett…

A második nap kapás nélkül telt. A távolban már tornyosultak a sötétszürke felhők. „De jól esne egy hűsítő nyári zápor". Viharos széllel köszöntött minket. Reménykedtünk abban ,hogy ez majd meghozza a pontyok étvágyát.

Vihar után még egy gyors csalicsere.A vihar tényleg meghozta gyümölcsét, hisz volt olyan pillanat, mikor társammal egyszerre fárasztottunk és csak nézni tudtuk hogy a harmadik boton is füstöl az orsó.

A hideg front elvonult és ez már a pecánk végét jelentette. Összesítésben 15 pontyot sikerült fognom, ezek közül három lépte át a 10 kilós képzeletbeli határt, amelyek súlya 10,50; 11,80 és 14 kiló volt.

Magyar Bálint

Carpclub | Nikl Team

Szeretnél hozzászólni?
Kommenteld a cikket Facebook-oldalunkon!