www.Horgaszat.Com - Pontyhorgász-magazin - Online

Beköszöntött az ősz, eljött a várva várt idő, amikor újra vízpartra tudok menni, horgászni. Gyorsan terveztem is két túrát két hét különbséggel. Szeptember elején a tópartra érve kellemes őszi időjárás fogadott, ami az első túrára végig jellemző volt. 25fok napsütés szélcsend, 12-13 fokos éjszakák.

Nagyjából ismertem az előttem lévő vízterületet, így tudtam, hogy nincsenek hatalmas akadók, törések ezért a helykeresést nem eresztettem bő lére. Az egyik bójámat a régi patakmederbe helyzetem el a kemény és az iszap találkozására, a másikat a parthoz viszonylag közel 60-70 méterre, egy lágyiszapos részre. Az etetést se bonyolítottam túl, csalik terén alapvetően Krill Kill volt a favorit, de némi Krill Berry és Salmon&Peach is volt az etetésben.

Imádom, amikor egy terv sikerül!
Helyére kerültek a felszerelések...

Az első jelentkezőre nem is kellett sokat várni, egy szép húzós kapás után a külső bójáról egy gyönyörű szép tükörponty volt, ami nem mellesleg egyéni rekordja lett Balázs barátomnak!

Gratulálok Balázs, gyönyörű fogás!

Első éjjel néma csend, jót pihentünk a friss levegőn. Hajnalban ismét Balázs jelzője zavarta meg az ébredező Deseda csendjét. Balázs lassúságának köszönhetően én értem ki elsőre és kezdtem meg a fárasztást. Egy 6-7 kg közötti szép nyurga vert fel minket álmunkból!

Hajnali Deseda...

A belső bója még meg sem nyikkant eddig, épp kezdtem agyalni, hogy mi lehet a baj, amikor elkezdett visítani a jelzőm. Miután ráemeltem éreztem, hogy elemi erővel tör a hal a túlpart irányába. Csónakba pattantunk és utána eredtünk. Bő 40 perces fárasztás után sikerült megszákolni egy tipikus desedai nyurgát, ami éppen csak nem érte el a 9 kilogrammot.

Torpedó...

A délután folyamán még fogtam pár kisebb példányt, az éjszaka pedig ismét kapástalanul telt el. A túra számomra nem érte el az általam kitűzött célokat, de tudtam, hogy két hét múlva visszatérek, és már pörögtek a fejemben a gondolatok, hogy mit kéne változtatnom.
Íme még pár kép az elsőről...

Teltek múltak napok, és ahogy közeledett a második túra időpontja, egyre jobban körvonalazódott fejemben, hogy mit is fogok tenni. A vízpartra érve ismételten szép őszi idő volt, de éjszakára már mondták, hogy megérkezik egy erős hidegfront, esővel és viharos északi széllel! Ez az, ezt vártam!
Tehát a feladat adott volt, szárnyaljuk túl a kéthéttel ezelőtti teljesítményünket! A bójákat gyakorlatilag ugyanoda helyeztem ahova kéthete azzal a különbséggel, hogy ezúttal leraktam egy harmadik bóját is a parttól 25-30 méterrel egy törés aljára! Etetésnek ismételten Krill Kill-el készültem, de ezúttal nem a saját boosterével locsoltam le, hanem Nocní Mura boosterrel, illetve annyiban módosítottam a stratégiát, hogy nagyobb mennyiséget etettem, mint két hete.

Imádom, amikor egy terv sikerül!

A délután csendesen telt, este vacsora és kis borozgatás után nyugovóra tértünk. Az első éjjel az előző etaphoz hasonlóan csendesen telt, és megint csak hajnalban kezdett el sípolni a kapásjelző, egy 7kg körüli nyurga volt a tettes. Lányos zavaromban és fél kómában kise hoztam egy fotó erejére, hanem egyből útjára engedtem. : )

Ezután vártam a kapást...

Társaim ezúttal nagybátyám Gábor és nagypapám voltak, akikkel jó pár éve nem volt közös horgászatunk. Ezért őszintén szólva különös izgalommal is vágtam neki ennek a túrának. Gábornak az első „bojlis" horgászata volt, tehát ennek rend és módja szerint első „bojlis hala" is volt a következő majd 6 kilós nyurga!

Gratulálok Gábor!

A délután folyamán nagypapám is megfogta élete első bojlis halát! Nagy büszkeséggel tölt el, hogy Ő is megtapasztalhatta, hogy milyen érzés vissza engedni a halat a vízbe!

Gratulálok Papa, büszke vagyok rád!

Jött a második éjszaka, a második nyugodtan végigaludt éjszaka... 5 óra múlhatott kicsivel, amikor már mocorogtam az ágyamon, és épp tanakodtam, hogy éjszaka miért nincs kapás, amikor pár csippanásra lettem figyelmes. Felültem, kinéztem. Amikor rápillantottam a jelzőmre akkor szépen lassan elkezdett megindulni, már indultam is meg a bot felé. Ráemeltem, és meglepődtem, hogy nem érzek semmit. Talán valami keszeg lehet! Elkezdtem kifele tekerni folyamatosan és jött is kifele egyenesen a felszerelésem. A parthoz érve egyszer csak elnehezült a bot, egy hatalmas búrványt láttam a félhomályban és elemi erővel elindult visszafele a nyílt víz irányába a halam. 30-40méter damilt lehúzott az orsóról mire meg tudtam fordítani. Ekkor mintha valami fadarabot húztam volna kifele, majd mikor kiért újra visszament. Mi lehet ez, amur? Amikor újra kiért, akkor megmutatta magát, amikor megláttam elkezdett remegni a lábam... Bő fél órás huzavona után merítőbe tereltem és matracra tudtam fektetni eddigi legnagyobb pontyomat! Amit akkor és ott éreztem, az leírhatatlan volt. Gyors mérlegelés és fotózás után visszaengedtem ezt a gyönyörűséges 14kg feletti tőpontyot!

Csodás példány!

Ami ez után következett arra nem számítottam. A viharos északi szél feltámadt délutánra és meghozta a halak kapókedvét! Gábor egymás után fárasztotta a szebbnél-szebb desedai nyurgákat! Leírhatatlanul boldog voltam!

Az érzés leírhatatlan...

Ismét az én botomon jött a kapás, 20perces fárasztás után újra a matracra fektettem egy közel tízkilós tövest, aki szegényem gerincproblémákkal küszködött!

Ferdehátú

Az estéhez közeledve, már talán a vacsorához készülődtünk, amikor kicsit csillapodott a szél is az egyik swingerem odatapadt az elektromoshoz és megállt egyhelyben. Ráemeltem és hatalmas súlyt éreztem a bot másik végén! Talán leakadtam? Nem! Megindult kifelé. Komótosan, lassan jött kifelé, majd tízperces fárasztás után sikerült megvendégelnem egy fényképre egy 11kiló feletti tükröst!

Eddigi legnagyobb tükrösöm!

Az utolsó éjszaka Gábornak sikerült még fogni kettő 6-7kiló közötti példányt, amit azonnal vissza is engedtünk. Ébredés, reggeli után tábort bontottunk, lejárt a mandátumunk és mentünk haza. Zárásnak pár kép még:

Összegezve: Két eltéréssel horgásztam ugyan azon a helyen. Elsőre minimális etetéssel meleg időben, majd másodsorra egy hidegfrontban nagyobb mennyiségű etetéssel. A csalik igazából mindkét alkalommal működtek, bár egyszer a sima fekvő, míg máskor a hóember. Az első etapban közvetlen a bója mellé horgásztam, míg a másodikban a bójától 30 akár 40 méterre is. Elsőre csak a kisebb, míg másodikra sikerült a darabosabb halakat megfognom! Tehát összességében bejött az apró változtatás, amit kigondoltam!

Keep them Wild!

Peternel Attila

Szeretnél hozzászólni?
Kommenteld a cikket Facebook-oldalunkon!

Kommentelheted a Google Plus oldalunkon is!